2016. november 17.

Hendrik Groen: Lesz ez még így se A 83 és 1/4 éves Hendrik Groen titkos naplója


Viccesnek szánt, de mérsékelten viccesre sikeredett nyuggernapló a Hollandiában (a promo szerint) népszerű 83 és 1/4 éves Hendrik Groentől. Nem állítom, hogy mentes az iróniától és a visszafogottan elegáns humoros felhangtól, és igen, jó nyomon halad ez a vonal, mert a nyugdíjasok valós problémái igen is jelen lévő dolgok egy bizonyos kor alatt nem észlelhető nehézségek létezésének, igen is fontos, hogy van élet a nyugdíjon túl , sőt kell hogy legyen szerethető, tartalmas és hasznosan eltöltött élet és ezt fontosnak tartom láthatóvá megérthetővé tenni és ha ez a módja akkor ilyen humoros formában is, de beépíteni a hétköznapok apró pillanataiba, megértetni azokkal, empatikussá tenni azokat, akik még mindezek előtt állnak, szóval fontos ez tényleg de!(és ez a könyv szórakoztatófaktorának szól):
most vagy én nem vagyok eléggé holland, vagy nem vagyok eléggé nyugger, de nekem ez annyira nem volt vicces. Nagyapám sokkal humorosabb és szarkasztikusabb történeteket tudott mesélni az öregségéről, igaz nem volt öregotthonban oppárdon idősgondozóban, na de akkor is megvolt a maga öröme és nyűge a fokozatosan növekvő korához és az azzal járó nehézségekhez..

Most vagy nagyapám volt az átlagnál viccesebb manus vagy én vagyok vele elfogult, de mindegy is, ez a könyv nekem kevésbé jött be. De ha jól látom ez valami sorozat kezdete, úgyhogy adok neki még esélyt, bár kötve hiszem, hogy később hollandabb vagy.. ööö.. de, valószínűleg később nyuggerebb leszek nyilván, de azért még van pár jó évem(remélem) . És még az, hogy hátha Hendrik egyszer csak tényleg összefut majd Ovéékkal és a 100 éves emberrel és kimászik az árnyékukból.


Hajrá Hendrik!

2 megjegyzés:

  1. "vagy én nem vagyok eléggé holland, vagy nem vagyok eléggé nyugger" :D Lehet, hogy mindkettő érvényes! :D
    Hmm, szemeztem ezzel a regénnyel, de egyre inkább a tiédhez hasonló véleményeket olvasok-hallok, és már nem érdekel annyira. Óhatatlanul is Ovéhoz hasonlítanám, és hát ugye Ovét nem igazán lehet überelni. :) Az árnyék helyett ágyékot olvastam a végén. Ha! :D - mondta Britt-Marie. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Az időnek egyetlen oka van: minden nem történhet egyszerre." mondá Albert Einstein és ha ő mondja... ;)

      Ha végképp nem tudsz mit olvasni(haha) akkor azért fusd át(nem nagy koncentrációt igényel) csak ha a többi része netán mégis jó lenne, ne kelljen már ezzel bajlódni;P

      árnyék vagy ágyék, ez esetben majdnem mindegy ( és itt jegyzem meg kiváló érzékkel és fejlett kritikai éllel, hogy fujj fujj... ettől a csúnya leminősítéstől a magam nevében önmagamtól elhatárolódok;)

      Törlés