2015. február 20.

Tar Sándor: Szürke galamb


Ilyet is tud Tar? Meglepett, de olyan örömtelin. Na nem azért lepett meg, mert a megszokott novellahangulataitól eltérően ez pedigrés világ. Á, dehogy, viszont ez egy olyan könyv, amit nem vártam Tar Sándortól, mert megvallom kicsit belekerült egy ívbe nálam, ami nem baj, mert annak a mestere, viszont most meggyőzött, hogy több is lett volna benne, ha … 
Ilyen kifundáltan aljasságnak kell, hogy legyen valóságalapja. Még akkor is, ha olykor elszaladt egy töröttláb vagy egy párhuzamos közlekedésbeni menettérti gégetépkedés kifut a szupererővel túlzott reális keretek közül. Remélem valaki megkérdezte Tar Sándort, hogy ebből a regényalapból mennyi a fikció vagy miből merített , és a választ valahol elmeséli.
 
Na nee, ebből hogy lesz krimi? Hétvégén itten semmi sem kezdődik el a jóebédhez szól-on kívül. Főleg egy proliotthonban a leves és a rántotthús között. Na, mi a franc . Az undok és dagi Adélka fogja és halálra zabálja magát … egy anyaállat kötőtűt szúr a kisfia agyába…a feleség átbillen a korláton…és akkor a galamb mi a fenét csinál? Meg úgy egyáltalán mi lesz itt a krimivel. Hát elvérzik a város … itt valami svindli van. De úgy minden vonalon. Sátáni szülők, aljas családok, felelőtlen idióták, mocskos aljabandák. A szereplők felsorakoztak. A nap vértóba száll, vérszagra gyűl az éji vad: Te tetted ezt. Király! (bocsi Aranyom)
 
4 változó tágulású nap mint regénytagolat ? A vége felé azt sem tudom mikor van a micsoda és ki van benne vagy ki fut mellette, és akinek tudnia kell az tudja e már , esetleg csak kinyiffantanak ezt azt mellékesen, mert az is van úgy, hogy halni kell csak úgy esetleg önként, de inkább segítenek vagy megkérnek rá valakit, hogy segítsen. Már kicsit hullik is szét bennem a sokminden meg a sokmindenki, de aztán egyszer csak összesűrűsödik a szutyok és nem érdekel az el-elkallódó szál hovatartása.
 
Milyen könyv? Nem is tudnám besorolni. Mert bizony ez jó, csak nincs konkrét kategória.
 
Van benne humor, de inkább irónia formában, van benne love story de csak amolyan érzékenypiászsarumódra, van benne megható jelenet, de nem ez a lényeg, mert a koszlott feslett bűnök mindent felülmázgálnak. Ez nem úgy krimi, ahogy az nagykönyvileg bűnözés meg nyomozók meg rosszfiúk, és elnyeriaméltó, hanem olyan, hogy inkább bűnszociográfia és ott vagyok benne én is a bűntaszító olvasó, mert egyszer csak azt figyelem, hogy én is szimatolok, és kezdek kételkedni meg utálkozni, meg súgok, hogy ne legyél már hülye , vedd már észre, az meg dögöjjönmámeg és na nemá, ilyen nekem nem adsz be mert azt így nem lehet rendőrileg bevallani, úgyhogy nem lesz itt pont meg vége. Oszt de!

3 megjegyzés:

  1. Névtelen2/21/2015

    Ezt nem most olvastad, ugye? Nem szeretem a kategóriákat, de azt írták róla bűnregény, talán ez le is fedi nagyjából. Vagy nem. Egyébként utóbbi időben nekem ez a kedvencem tőle. Brutálisan jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem. Csak apránként töltögetem fel, ami a másik helyről lekerült.
      Az újak meg vannak cimkézve oldalt év, hónapdátummal.
      Ezt még anno a csobi ajánlotta.

      Törlés
    2. Névtelen2/21/2015

      Nekem is úgy rémlett, hogy már olvastam. Azt kell mondjam, hogy csobi ritkán téved.

      Törlés