2014. április 15.

Thomas Pynchon: A 49-es tétel kiáltása

Mi ez? Egy titkos anarchikus hálózat? Vagy csak egy LSD mátrix? 
Nem találtam meg benne azt a zsenit , amit emlegetnek vele kapcsolatban. 
Megerőszakolt mondatok. Érdektelen, lerágott csont összeesküvés elmélet.
 
Erőltetett, fárasztó az egész, de nem abban a vicces értelemben.
 
A lenti idézetek, nem a könyvbéli történetet minősítik, vagy ajánlják, csak önmagukban tetszettek.



"Liberális SS-körökben úgy vélték, ez humánusabb."


"Vagyok én, és vannak a mások. Tudja, az LSD hatására, ezt állapítottuk meg, lassan elmosódik a megkülönböztetés. Az Én elveszti éles körvonalait. De én sohasem szedtem a drogot, úgy döntöttem, megmaradok a viszonylagos paranoiában, ahol legalább annyit tudok, hogy ki vagyok én, és kik a mások."


"– Én azért jöttem – mondta Oedipa –, mert reméltem, hogy maga ki tudja verni a fejemből a képzelgésemet.
– Jól vigyázzon rá! – kiáltotta hevesen Hilarius. – Mi mást tudhat a magáénak? Fogja meg jól a kis csápjánál, és ne hagyja, hogy farmakoterapeuták kimérgezzék magából. Akármi is az, őrízze mint a szeme fényét, mert ha elveszíti, azzal rögtön be is áll mások közé. Megszűnik létezni."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése