2015. február 27.

Walter Scott: A lammermoori nász


Ősromantikus úrfi és ellenséges családból való haloványszépségű kedvese szomorédes románca. Kinyíló szerelem, rossz helyen, rossz korban. Az idézett éra hemzsegett az ilyentől. Scott elkapott egyet belőle, megírta és bejött neki. Skótromantika nem spórolós szóvirágokkal.
Mellesleg Donizetti  Lammermoori Luciá-nak az alapsztorija. Csak mondom:)

(nyilván netrebko)


vagy a populárisabb ötödik elem dívája:
https://www.youtube.com/watch?v=IoW_ZOfsrzA

ezt meg a sztiminek. amiről meséltem a gruberova aki majd 70!:
(különösen a fuvolás felelgetős rész )


2 megjegyzés:

  1. Névtelen3/07/2015

    Na most jutottam el idáig. Sajnálom, hogy nem láthattam. Na majd egyszer. :) Tetszetős a néni, nagyon is. Netrebko meg pláne. És én szeretem Az ötödik elemet is. Köszi, hogy megmutattad.

    A könyv vonz, de nekem Scott nem jött be annyira, néha dögletesen unalmasnak találtam, ám mikor Skóciában jártam megfogadtam, hogy olvasok tőle sokat. Ez egy jó opciónak tűnik. Mondd, hogy rövid. :D

    VálaszTörlés
  2. én inkább rád bízom mit olvasol tőle. nem vállalom a felelősséget:))
    ezen kívül még az ivanhoe-t olvastam, úgyhogy ha ebből kellene ajánlanom akkor leginkább semmit;)

    VálaszTörlés