2014. szeptember 11.

Csányi Vilmos: Ironikus etológia

Na ez kellően ironikus lett és kellően etológikus. Pontosabban éppen annyira, amennyire a civil olvasónál nem csapja ki a biztosítékot, ha a lazán tálalt humánetológiai ismeretekkel tudományosan kívánják tágítani a jártasságát egyébként komoly tudósok. ( na jó, ez azért inkább teória)
Talán egy pöttyet sok volt a (persze valljuk be önmagunk fontosságát túlértékelve  jogos) cinizmus az emberi faj kipellengérezése közben. Míg a szórakoztatófaktora a könyvnek magas az össztársadalmi szinten, addig a fanyalgófaktora is olykor kileng mégpedig a politikai odamondogatásoknál. Na nem azért, hogy ne lenne igaz, csak mintha cseppet sok hangsúly lenne rajta.

Persze a világért sem akarnék senkit lebeszélni erről a könyvről, mert addig,  amíg a tudomány és az emberiség így tud nevetni önmagán, addig nem vagyunk kipusztulásra ítélt faj. Még akkor sem, ha a magunk teremtette önhitt világuraképzelgős szélsőségeink, így egy csokorba gyűjtve elég elkeserítőek ránk nézve.  Jó, mondjuk én tényleg a világ ura vagyok és tényleg semmi, de semmi nem igaz rám ezekből a viccesnek álcázott lesújtó  megállapításokból meg az is van, hogy én felül is emelkedek ezeken a dolgokon, mert olyan intelligenciával vagyok megáldva, hogy tisztába vagyok vele, hogy ezek a dolgok mindenki másra igazak de rám nem, és én  amúgy is egyszer bújócskába megtaláltam csáknoriszt, pedig ott sem volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése