Ez a könyve remek példája annak, hogy az idő, jótékonyan hat nála a történethűségre. (állítólag sokáig ült a kéziraton ) Nem porossá teszi, hanem szépen összekeveri a valódit a képzelettel és ettől valami új élettel telik meg.
Nekem ez nem egy gyönyörű szerelmi történet, inkább valami, nagyonfinom irodalmi humort látok benne. 12 éves, rabszolganevelt, kutyaharapott kislányba, ördögűzés okán beleszeret egy pap. és a nevetségesre karakterizált püspök. Ez szkeptikussá tesz, lávsztoriilag;)
Újra kellett olvasnom a film miatt. A könyvnek nyomába
sem ér a film. Aki még nem olvasta, az pótolja. Igaz utálni fogja a filmet
onnantól. (azért is olvastam újra, hogy a könyv élménye maradjon meg bennem
róla )... mert
ez a könyv egy életen át tartó szerelem, ami tele van érzékiséggel, erotikával, illatokkal, ízekkel, varázslatokkal és soha de soha nem ér véget és soha de soha nem múlik el és igen odaér, ahová tart egy életen át. Ezt a múltában is múlatlan időt nem lehet maszkokkal kifejezni.
Aztán ez a könyv egy életen át tartó fixáció, félelmetes rávetülő árny, beteges kitartás, pótcselekvő abnormalitás, magyarázatlan elutasítás, akaratlagos véletlenség... és mégis a viszolygás ellenére a végjáték elsimít mindent.
Egyszerre édes és keserű. Sötét és ragyogó. Szeretem és nem szeretem könyv.
Na pont ezért szeretem.
ez a könyv egy életen át tartó szerelem, ami tele van érzékiséggel, erotikával, illatokkal, ízekkel, varázslatokkal és soha de soha nem ér véget és soha de soha nem múlik el és igen odaér, ahová tart egy életen át. Ezt a múltában is múlatlan időt nem lehet maszkokkal kifejezni.
Aztán ez a könyv egy életen át tartó fixáció, félelmetes rávetülő árny, beteges kitartás, pótcselekvő abnormalitás, magyarázatlan elutasítás, akaratlagos véletlenség... és mégis a viszolygás ellenére a végjáték elsimít mindent.
Egyszerre édes és keserű. Sötét és ragyogó. Szeretem és nem szeretem könyv.
Na pont ezért szeretem.
Méltóság a méltatlanságban. Imádni való . A hivatásos kritikusokkal ellentétben én az egyik legjobb regényének tartom.
És a vége!!!!!!
Akkora csattanás, hogy még most is csöng a fülem(ben).
És a vége!!!!!!
Akkora csattanás, hogy még most is csöng a fülem(ben).
Igaz van jobb Marquez könyv is, de mégiscsak egy mai
médiasztori ősalapja lehetne. Nekem a vízen hánykolódó leírórész tetszett,.
Mégiscsak írói bravúr egy 90%-ában egyszereplős - egy helyszínes történetben
végig fenntartani a figyelmet.
(Na jó, ehhez Hemingway is jól értett:)
A könyvtartalom korrekten és teljesen kimerítően fedi a címet. Szó szerint! Santiago Nasart ki
fogják nyírni. Pedig igazából nem is akaródzik megtenni, de sajnos muszáj. Ez van.
Oknyomozó könyv, a jó regény minden eszközével.Nem javaslom első Márquez olvasmánynak, mert ez nem az a (ahogy mondják róla az un.irodalom skatulyázók) mágikus realista írás. Ez maga a natúr realizmus. Elég, ha annyit mondok: Kolumbia sötétebbik arca.
Érdekes, hogy nem nevezi meg a főhőst.Pedig alaposan leírja. Sz*r lehet úgy
leélni egy életet, hogy félve menekült az érzelmei elől, és az élete alkonyán
döbben rá arra, hogy meglehet, elcseszte. Persze, aztán irreális érzelembe
kapaszkodva próbálja bepótolni amit elhalasztott. Hát neki legyen mondva… Meg a
fiatal csajnak. Na jó, a csajnak anyagi kérdés.
Rég jártam utoljára Macondóban. Régen hallgattam
a macondóiak elbeszéléseit. Ennek a regénynek a Macondója lesz a későbbi
nagyregény színtere. A lakói állandóak, a miliő poros. De a por alatt van élet,
még ha alig is mozdul a felszín, mindig van aki kavar rajta egyet. A légvétel
nehéz, de mély , a pulzus alig tapintható, de egyenletes. Amíg csak meg nem
szállja a kisvárost a söpredéknek nevezett banántársaság és le nem rabolja,
zülleszti. Itt indul el valami azzal, hogy valami véget ér. Megmozdul a
történésfolyam , elmozdul az állandó idő. Hol előre, hol vissza mozog, Attól
függően éppen kinél van a szó és a szava éppen melyik időt idézi. Ám a
fókuszként magnetizáló pillanat, a doktor halála az a jelenben van, és e köré
szűkül a szemszög és a leendő múlt.
Mert hogy mi i s történik. Meghal a doktor, aki egy
ellentmondásos figura. Aztán szépen körbeéri a keletkezett űrt az a történet,
amit lassacskán, mélyről és több forrásból tár elénk olvasók elé Marquez a maga
pornehéz városi levegőjű stílusában.
A nagyapa korú ezredes, aki a múlt szemszögéből mesél
(itt érdekes mód visszautalás van egy ez utáni könyvében megírt
regényfigurához)a kiábrándult lánya, aki a jelen történeti szemszöget a
lepusztított, lezüllesztett városi légkört idézi meg és a gyerek aki a jövőt
képviselve meséli ugyan azt a történetet.
Első novella ide vagy oda, a stílus már
összetéveszthetetlenül kiforrott.
Csak a Száz év magányt olvastam, és <3! Van pótolnivalóm..és ismét régen találkoztunk! Messze van még május közepe!
VálaszTörléssajnálatos az aktualitás. nekem is van mit pótolnom még.
Törléskönyvfeszt?
talán. de kicsi a valószínűsége.
Törlésbeszélünk
Törlésszombat délután-úgy néz ki. de közben rájöttem, hogy 30-án is, de az nem olyan.
Törlés