2014. február 19.

Terry Pratchett: Mort, a halál kisinasa

A halál jobb keze Mort, egy kétbalkezes végzetátka. Még a sors előre elrendeltségét sem tudja beteljesíteni. Visszavonhatatlanul alkalmatlan a végzetnek, nem hogy az átkának. Persze ez nem csak neki baj,már ha baj, hanem a hosszútávú történelemre is kihatással van, mert a halál túlélése sosem marad következmények nélkül. Minimum a kauzalitásba kavar bele. De mocskosul. Kiváltképp, ha az elhalálozottságot elhalasztó királylányba bele is zúg. Na meg a Halál fia lánya sem hagyja hidegen.
És ha már Halál. A pletykákkal ellentétben egy élettel teli figura, még ha kicsit depresszív is. Hovatovább, meggyőződéses humanista, de legalább is egy úriember. Ez azonban nem gátolja meg abban, hogy alaposan felpofozza az inasát. De mint minden történet , úgy ez is fordul valamerre. Az, hogy ez jó vagy rossz, az teljesen relatív, kiváltképp, ha egy kaszapárbaj is döntő befolyással bír, és ugye a Halál, az nem a mezőgazdaságban képezte magát kaszailag… De ezt ne vegye senki baljós előjelnek, mert mint mondtam van szíve. Vagy mi.

szolgálati közlemény: oké, értem én, csak … (nem is tudom mit gondoltam. megérdemlem). 
utolsó utáni figyelmeztetés magamnak: ha egyszer már tudom, hogy ez nem az én világom, és ezt 3x nyomatékosítom is minden ez irányba mutató jel ellenére, mi a fenéért… miért?
 kabbejuci

2 megjegyzés:

  1. Névtelen2/23/2014

    Ezt én se nem, viszont a belőle készült társasjáték marha jó. Mondjuk csak azért, mert elsőre nyertem vele :D

    VálaszTörlés
  2. most megint ott tartok, hogy feledve a tapasztalataimat és fogadalmakat megint elém került egy pratchett könyv. tiszta hülye vagyok. jobb lenne, ha beosztanám okosabban a maradék időmet;)

    milyen társas? (az ahol nyersz?)áthúz

    VálaszTörlés