2014. október 13.

Cserna-Szabó András: Szíved helyén épül már a Halálcsillag

Október 12-én, Szerafina napján vettem kézbe ezt a könyvet.

Ha ez ilyen duplafenekű regény, akkor én egy úgynevezett egyfenékkel olvasó regényolvasó lennék. Mondjuk van nekem is gumikacsám, úgyhogy van egy közös metszetünk. Gondoltam ez éppen elég ahhoz, hogy végigolvassam ezt a regényt. Azért írom le ennyiszer hogy regény, hogy meggyőzzem magam róla. Amúgy tényleg az, szóval csak kukacoskodok, bár Cserna-Szabótól kb. ilyen regényt tudok elképzelni. Olyan duplafenekű regényt, ahol a hétköznapiszar mellett van egy párhuzamos regény, ami amolyan szemezgetősen merítget a környező irodalomból, hogy kijöjjön belőle valami , amiről azt gondolhatja a gyanútlan olvasó, hogy ez úgy Cserna-Szabós, ahogy azt el lehet képzelni,- ha már olvastál tőle valami másnapos receptet vagy egy irodalmi esszét-, hogy miközben fogyasztod, az az érzés kerít hatalmába, hogy két fejezet közben egy alternatív lebegőidőben  beleolvastál még vagy 10 könyvbe, de az a tíz, csak amolyan hangulatfoszlányos képzavarban sűrűsödött le egy kis zaccként a halálcsillag olvasása közben.  
Kicsit underground, (nem, inkább nem az), kicsit nyűglődős(nem, ez nagyon az), kicsit hirtelenreménytelenszerelmes,(nem, átbaszós-kikészülős) kicsit  valóságos(nem, nagyon az) és kicsit regényes(nem, nem úgy) kicsit főzős-ivós(nem, inkább nagyon ivós) De az kétségtelen, hogy szórakoztató. Már ha valaki ilyenfajta szórakozásra vágyik.

Ja meg van benne egy mocskos Belga szám is. E!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése