2014. szeptember 16.

Daniel Glattauer: Gyógyír északi szélre

Na ez a szél ez átfújt rajtam. Ha valaki azt mondja, még két nappal ezelőtt is, hogy egy idegen pasi meg nő közötti csetelésfolyamot fogok olvasni, azt nagy eséllyel arcon nevetem. Aztán beleolvastam ebbe a könyvbe. Aham, mondom, nem egy eredeti ötlet. Véletlen levél, kicsit döcögős is az eleje, de nézzük hová tart. Nocsak, gondolom, ez az e mail nyelvezet és hatáskutatás még érdekes is lehet. Tán egy csetszociometrikus érdekesség? Aztán végül mégiscsak egy előre tudható férfi-nő idegeneffekt játszódás alakult ki, valahogy mégiscsak fenntartotta az érdeklődésemet, mert egyszuszra elolvastam.(azért valljuk be, nem kihívás) Szinte bele is éltem magam mindkét (három)szereplő helyzetébe (már amennyire egy harmadik (negyedik)fél ilyen helyzetben rá tud hangolódni egy zártkettős fokozatosan felerősödő rezgésére) és nagyon drukkoltam, hogy ne legyen olcsó ponyvaregénydugás a vége. Azt kell mondjam, nem futott banalitásba , elegáns vége lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése