2014. május 5.

Charles Bukowski: Posta

Végre egy Bukowski könyv, amit úgy tudtam végigolvasni, hogy nem azt vártam, na mikor lesz már ennek a szarnak vége..  Az előző kettő nagyon nem jött be nekem. Nem láttam meg benne azt a nagyformátumú fenegyereket, ahogy emlegetik a rajongói.
Most viszont vagy nem ő írta vagy   még tényleg az első könyve, és nem  hiszi magáról, hogy ő szarta a punkot meg a realizmust.
Itt élvezhető stílusban  tojik a rendszermozgató visszásságokra.
Chinaski (aki egyébként alteregó figurája és persze szánalmas alkoholista) postai pályafutása napjain át megmutatja  szenvedéseit , ami mintegy rendszeridegenséget lakmuszként felmutató valóságkontroll, ahogy a  jelen könyvében éppen a logikaellenes postai bürokráciát és esztelen hatalmaskodást megtestesítő fajankó pöcsöket  állítja pellengérre hatalmas cinizmussal és lazasággal.(az meg csak az én Bukowski-idolt romboló élményelvonókúrás  nézetem, hogy ez a fajta semmibe tartó, cél nélküli, illetve egyszerű vegetatív túléléssel megelégedő lazaság azért nem túl szimpatikus, de hát lelkem rajta).

Ettől eltekintve jó is lenne, de tényleg, csak éppen a világ nem kizárólag baromarcú kishivatalnokokból és leszarom alkoholista holnapfalókból áll, akik a középső ujjukat mutatják mindazon férfiaknak vagy azon nőknek, akiben nincs egy liter viszki avagy egy méretes fsz. heti hétszer, munkaidőben. Kicsit kétpólusú a világképe, bár azt el kell ismerni, létező szelet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése